Saturday, September 1, 2012

Mengenangimu....

28 Ogos....Hajjah Rosimah Mohamad, kenalan, sahabat dan aku anggap seperti adikku sendiri pergi meninggalkan kita. Arwah terlibat dalam kemalangan ngeri di Putrajaya. Kita bersedih dengan pemergiannya tetapi jauh disudut hatiku, aku dapat rasakan yang rohnya ditempatkan bersama orang yang Soleh kerana dia seorang insan yang sangat baik  dan sangat istimewa........semua orang menyenanginya.

Sedih kita kerana tiada lagi dia bersama. Sedih kita kerana kenangan kita bersama.....setiap kali aku terkenangkanmu, setiap kali kau hadir di ingatankuku,, aku membayangkan wajahmu yang ayu tersenyum simpul dan bermata kuyu........aku sedekahkan kau AL Fatihah......itu saja yang kumampu.


 Selamat tinggal sayangku! Istimewa buatmu...ikhlas dariku. 



 Ketika bersama
 ku sangkakan selamanya
 aku lupa
 aku alpa
 aku ambil sambil lewa
 Ketika kau bicara
 aku pasang telinga
 tapi
dek suara lunak merdumu
dek nada lemah lembutmu 
aku terpaku 
syahdu 
masih terngiang-ngiang ditelingaku 
mula  mengenalimu 
kita dipertemukan di Tanah Suci 
Masyaallah!
Umrah 2007 
entah mengapa 
hati terpaut memandangmu 
ayu sungguh kamu 
senyumanmu masih terbayang lagi 
Kini kau tiada lagi 
begitu singkat perkenalan kita
begitu cepat Allah menjemputmu 
aku pasti
kau insan pilihan 
pergimu meninggalkan kesan 
kesan yang mendalam 
sedih aku 
terasa sayu dihati

No comments:

Post a Comment